Axello ApS

Få flere følgere på sociale medier (del 2)

Vi vil alle sammen gerne have et stærkt brand, der er populært hos vores målgrupper. Et brand med solide værdier, og et brand der har gennemslagskraft. Den bedste måde at skabe et langvarigt, stærkt brand i vores digitale verden er med indhold. Og ikke bare indhold … kreativt indhold af kvalitet, der skaber troværdighed, bygger tillid og loyalitet.

Det sætter vi fokus på i de næste 5 tips til at få flere følgere på særligt Facebook og Instagram.

6. Kvalitet frem for kvantitet

Godt og gennemtænkt indhold (også kaldet content af os, der slynger om os med fagbegreber) bør være din absolutte førsteprioritet på sociale medier. Dine følgere er kritiske, og du kender det med sikkerhed selv, når du swiper rundt på dine yndlingsplatforme. Hvis afsenderen ikke har gjort dig bare en lille smule umage med at skrive noget relevant til dig – hvorfor skulle du så gøre dig umage for at læse det? Bytte-bytte-købmand.

Nøglen til flere og ikke mindst LOYALE følgere er derfor ubetinget godt indhold. Indhold der har kvalitet bliver delt, liket, tagget og rækker MEGET længere ud end opslag, der skriger langt væk af REKLAME. Dine følgere skal nok købe af dig, når du har bevist, at du er en stjerne inden for din branche.

Så keywords: Underhold, informér, oplys og inspirér.

7. Find din egen stil

Din skrivestil og det, som vi fagmennesker kalder ”tone of voice” bør altid reflektere dine værdier og brandidentitet. Hvilken relation ønsker du at have til dine følgere og kunder? Formel? Uformel? Pjattet? Åbenhjertelig? Kæk? Humoristisk? Afslappet? Professionel? Troværdig?

Reflekter over, hvad du gerne vil formidle med dit indhold – og HVORDAN du vil kommunikere det. Hviler dit brand på værdier såsom tillid, gennemsigtighed og loyalitet er det så hamrende vigtigt, at du viser det i din stil.

Don’t tell it, show it.

8. Billeder giver blikfang

Tiden for laaaaaange informationstunge opslag er forbi. Du har sådan ca. 1 sekund til at fange din modtagers opmærksomhed på de sociale medier, og den bedste måde at vinde lidt mere tid er med et relevant billede – i den rigtige pixelstørrelse, 1080×1080, for både Facebook og Instagram.

Et simpelt billede taget med din telefon kan sagtens vinde dit publikums opmærksomhed. Du behøver med andre ord ikke være en ultimative, grafiske kunstner for at lave et interessant billedopslag.

Er du ikke selv en haj til enten at tage billeder eller lave grafiske illustrationer? Der er heldigvis gratis hjælp at hente. Gratis billeder kan du eksempelvis finde på disse hjemmesider, og du må bruge billederne helt som du vil:

Vil du gå på jagt efter billeder selv, så husk at tjekke op på, om du har tilladelse til at anvende billederne til dine opslag samt, om du har ret til at bruge dem i kommercielle formål.

9. Relevante beskrivelser

Det er efterhånden yderst sjældent, at man støder på enten et billede uden beskrivelse eller beskrivelse uden billede – og det er der en årsag til. En god beskrivelse til dit post skal man ikke undervurdere effekten af. Det er her, du har mulighed for at komplimentere dit indhold, øge relevansen og forhåbentlig dine følgeres interaktion med opslaget.

Husk altid at have et formål for øje med dit skriv. Hvad ønsker du at kommunikere med dit opslag? Giv dit billede en kontekst, underhold din modtager eller tal til deres følelser og refleksioner.

OG skriv altid det absolut vigtigste FØRST!

10. Aktivér dine følgere

Et godt råd er værd at nævne igen … Så her kommer en gentagelse fra råd nr. 3: Sociale medier er designet til at facilitere meningsfulde samtaler mellem mennesker. Så udnyt potentialet, der ligger for fødderne af dig netop her.

De sociale platforme er proppet med mennesker, som gerne vil ses og høres. Det har både fordele og ulemper. Men hvis vi skal fokusere på potentialet her for DIT brand og DINE følgere, så kan du gribe muligheden ved at stille følgerne spørgsmål i dine opslag. Anerkend dine følgere meninger og idéer, og brug dem aktivt. Vis dem, at du værdsætter deres engagement, og tager deres holdninger til dig. På den måde får du skabt dit eget lille community.

Kontakt

 

Ring til os, hvis vi skal snakke om mulighederne for jeres forretning. Eller send os dine kontaktoplysninger, og vi ringer til dig 🙂 

+45 42 95 44 05

info@axello.dk

Axello Kontakt
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial